Over ons
Sinds januari 2012 is de Lopikse apotheek gevestigd in het gezondheidscentrum aan het Beatrixplantsoen 1 in Lopik. Binnen het gezondheidscentrum, Medisch Centrum Lopik (MCL), werken wij nauw samen met alle in het gezondheidscentrum gevestigde zorgaanbieders. Ons team bestaat uit drie apothekers en vier gediplomeerde apotheekassistenten. Daarnaast een apotheekmedewerker en een aantal bezorgers. Het team wordt regelmatig ‘versterkt’ met leerlingen van de assistentenopleiding.
De Lopikse apotheek is een onafhankelijke, zelfstandige apotheek. De gezondheid en de zelfredzaamheid van de cliënt is onze zorg. Deze zorg zien wij als een continu proces, waarbij naast deskundigheid ook maatwerk en gemak voor de cliënt centraal staat. De Lopikse apotheek is HKZ-gecertificeerd.
Via deze website vindt u algemene informatie. Voor meer specifieke informatie kunt u altijd contact met ons opnemen.Uw gezondheid, onze zorg!
Wat kunnen wij voor u betekenen?
- verstrekken van medicijnen op recept
- bereiden van medicijnen op maat
- voorlichting en advies over medicijnen en zelfzorggeneesmiddelen
- informatie geven over het inname tijdstip, werking en combinatie van medicijnen
- adviseren over hulpmiddelen bij incontinentie en verbandstoffen
- adviseren over noodzakelijke maatregelen bij verre reizen
- geven van inhalatie-instructies
Tijdens de openingstijden van de apotheek kunt u aan de balie uw recept(en) aanbieden of deponeren in de receptbrievenbus.
(Herhaal)recepten via uw huisarts
Vraag uw (herhaal)recepten tijdig aan bij uw huisarts. Er is een nauwe samenwerking met de huisartsenpraktijken in Lopik. In principe geldt: als u op werkdagen 's ochtends voor 10.00 uur uw herhaalrecept aanvraagt bij de huisarts dan de staan
de medicijnen de volgende werkdag na 15.00 uur voor u klaar.
Wat kunnen wij voor u betekenen?
| WachttijdenWij streven ernaar u zo kort mogelijk te laten wachten. Toch zijn er belangrijke redenen waarom enige wachttijd niet voorkomen kan worden:
|
(Herhaal)recepten via uw huisarts
| PrivacyWij zullen zoveel mogelijk proberen uw privacy te waarborgen. Stelt u prijs op extra privacy, vraag dan om een gesprek in onze aparte spreekruimte of maak een afspraak. Wilt u, als u wacht enige afstand bewaren van de balie en de personen die daar op dat moment geholpen worden? Dit ter bescherming van hun privacy. Alle apotheekmedewerkers hebben een geheimhoudingplicht. Dit betekent dat wij vertrouwelijke informatie alleen voor de dienstverlening aan u mogen gebruiken. |